DET GÅR KVÄLLAR IBLAND NÄR JAG INTE ENS UNDRAR VAD DU GÖR


Tid har förlöpt , dagar har gått.
Månen har vandrat sin väg genom vitt och svart och grått .

Jag har saknat ditt skratt. 
Jag har saknat ditt hår.
Jag har saknat att ringa ibland
och berätta om hur det går.

Det har tidvis gått bra. Tidvis har skakandet lagt sig.
Ibland har jag vaknat på morgon och gjort det jag ska.

Men jag har saknat din hand.
Har saknat din röst.
Ensamma dar har jag saknat ditt huvud
mot mitt bröst.

Somliga dar tar jag in vad jag hör.
Det går kvällar ibland när jag inte ens undrar vad du gör.
Det är ibland som förut , ibland har jag känt att jag duger.
jag har hämtat och samlat ihop nog med kraft att gå ut.

Jag ser dig fortsätta nu , med varsamma kliv.
Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv.

Jag har saknat en vän.
Jag har varit på krogar och barer.
Det har hänt att jag ljugit och sagt att jag måste gå hem

Jag har saknat din röst.
Nu har du en ny.
Ännu okända nätter ruvar
i väntan på att gry.


Postat av: isabulle

det är fusk !

du ratade honom innan! och du får kolla på honom! och nu har du en tröja om honom!

och vad har jag? den som älskat honom längre? INGENTING!? inte ens ett minne !

bajs på sickness!

2009-11-23 @ 19:43:51
URL: http://iisabellaxelsson.blogg.se/
Postat av: Mathulda

Jag ringde dig men du hörde ju inget och det kunde jag ju faktist inte hjälpa lilla du :) sitt inte så mycket vid tv:n så kanske du blir friskare snabbare :)

2009-11-23 @ 23:24:47
URL: http://missbuttercup.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Texten är ju super

2009-11-25 @ 12:31:19
Postat av: Matilda

Det är den verkligen :)

2009-11-25 @ 17:38:57
URL: http://missbuttercup.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...