Best of 2012



Dags för årsbokslut. Den här gången i punktform så here we go:

 

* Tog flera frostiga & snöiga bilder. Bloggen har nog aldrig tidigare haft så många läsare som då och jag kunde nästan nosa på mina ”15 minutes of fame”.
* Blev med mina första Jeffrey Campbell-skor och det var ungefär här någonstans som min förkärlek till skor föddes. I just couldn’t get enough!
* Fyllde 18 år vilket resulterade i att jag festade sisådär hela kvällarna, hela nätterna, dansade, hånglade och skrattade mer än någonsin (ej resultat av alkohol, hade mest bara så jävla kul).
* Var i Malmö, Stockholm & Helsingborg där jag spenderade alla mina surt intjänade pengar på att införskaffa mig en helt ny & egen stil.
* Åkte till Paris där jag gick längst gatorna, drack vin, festade på äkta franskt vis, fotograferade, gick 700 trappsteg för att nå toppen av Eiffeltornet, satt i ett takfönster om kvällarna & diskuterade livet med mina utländska vänner, åt croissanter, köpte en basker & bara var allmänt kär i allt.
* Tappade intresset för bloggen och blev fruktansvärt frånvarande.
* Började designa mina egna shorts och företaget MissB startades.
* Åkte på festival & hjärtat var lyckligt. S!ESTA där jag fick se en av mina favoriter, FAMILJEN. Snackade med fina människor, såg Den Svenska Björnstammen, blev besviken på Lars Winnerbäck, fuckade ur till Maskinen, köpte langos för alla mina pengar, utbytte hemligheter, var bakis men dansade vidare ändå. Hade världens bästa dagar & mitt festivalhjärta blödde av sorg när det var över.
* Var på Gotland med fina människor, drack champagne, var VIP, dansade till Awolnation och bokstavligt röjde sönder till Movits.
* Besökte High Chaparral, åt tacos i Mexico, drack öl på saloonen & premiärbadade med livets fina.
* Blev faster till en liten pojke, Nino Lennox Volm. 
* Avlivade vår hund & miste min farfar. Totalt hjärtekrossad x2.
* Lyckades skaffa körkort & fick en iPhone 4S (x2). Materiell lycka.
* Var på Sardinien, åt 1 meter långa pizzor, glass med kokos & solade, badade & allt annat som hör till.
* Började hänga med jordens vackraste människa och trots att jag inte var någon expert på förhållande så hade jag plötsligt skaffat mig ett ”distansförhållande”. Vi löste dock det på bästa sätt. Låg i sängen hela dagarna, tittade på film där storyn tappades bort bland alla kyssar & pratade om allt mellan himmel & jord & lite till & bara var kära. Minusgrader ute men mitt hjärta stod i brand & vi var lyckligast i världen.
* Fick träffa mannen med skäggets familj vid havet där jag trivdes som sjutton! Fick ta en paus från allt & det var så jävla harmoniskt.


& däremellan:
* tog upp kontakten med gamla kära.
* roadtripade med de bästa vännerna.
* långa vinkvällar med mycket skitsnack.
* kom närmre dem som redan var nära men framför allt de som jag någonstans på vägen tappats bort.
* dansade & festade, skrattade & sjöng.
* fick jobb som danslärare.
* påbörjade mitt sista år på gymnasiet.
* & en jädrans massa, massa, massa, massa, mer....

Nu känner jag mig ruggigt redo för 2013. Student och nya utmaningar – bring it on!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...