ANOTHER YEAR THAT'S GONE BY

Januari: Jag spenderade mycket tid med min dåvarande bästis. Jag träffade även Anna mer än tidigare och en ny vänskap byggdes upp. Jag tyckte att livet var rätt fint trots allt.
                      
Februari: Jag fyllde 15 och fick en egen dator. Trots att farfar sa vad jag skulle få blev jag aningen överraskad att jag fick det jag så länge velat ha. Bästa presenten någonsin. Över alla hjärtans dag var jag på konfaläger men jag ville hellst vara hemma. Jag minns inte varför just nu men jag var lite "out of focus" när vi var där. Fortfarande spenderades mycket tid med bästisen.
                     
                     
Mars: Jag praoade för första gången i mitt liv. Jag trivdes inte alls men av det lärde jag mig bara att jag inte ska jobba i en klädaffär när jag blir äldre. I mitten av månaden startades ett bråk med personen jag nämnt två gånger innan, men vi blev sams och då ändrades allt och vi insåg att vi gilla varandra mer än som vänner. Jag var kär och galen, känslorna svallade hit och dit.
                             
April: Jag och Alex inledde vårt " förhållande " på riktigt och vi sov över hos varandra mer eller mindre varje dag hela månaden. Vi åt ute minst varannan dag och spenderade allt för mycket tid med varandra. Jag kallade mig själv för lycklig fortfarande, njöt av allt det fina. 19 april konfirmerades jag och skiljdes från personer jag spenderat en hel del tid med. Jag klädde mig i en fin klänning och klackarskor som gjorde mig runt 175 centimeter lång. Jag kände mig riktigt fin. Av pengarna jag fick köpte jag en systemkamera.
                       
                      

Maj: Det var dags för dansuppvisning och för en gångs skull så gjorde jag ingen större miss. Och det som hände var inte mitt fel och ingen såg det. Alex insåg att han hade tröttnat på mig så jag började träffa mina brudar mer och började även snacka med andra killar. Dock kom han tillbaka efter att ha insett att han inte klara av att se mig med någon annan. Jag klippte mig och färgade in brunt i håret. Jag var på S!esta för första gången i mitt liv och jag har nog aldrig kännt mig så levande. Det blev många fina dagar innan sommarlovet.
     
Juni: Alex tog studenten. Hans släkt kallade mig fin, och det kunde jag leva på hur länge som hellst. Men jag och han var inte som förr utan han hade tröttnat igen. Jag slutade 8an med hyffsade betyg men jag brydde mig eftersom jag var för deppig. Sommarlovet och friheten väntade. Alex sov hos mig en sista gång och jag visste att det var sista gången vi skulle ses så jag grät hur mycket som hellst. Jag kände mig så olycklig och felplacerad. Kände mig som en idiot och bestämde mig för att ta tag i mitt liv. Vi åkte till Italien och det var lika fint som jag mindes det, om inte finare.
                     
Juli: Jag kom hem från Italien perfekt till Kstad festivalen. Jag var där med Ida och Madde, vi åkte alldeles för mycket karuseller men jag kunde inte minnas när jag senast släppt loss så mycket. Jag spenderade massor av tid med min bror och hans tjej. Pappa drog med oss "barn" till Liseberg där jag visade min klumpighet för allt för många. 
                      
                                               
Augusti: Jag började lyssna mer på Lasse Lindh och blev kär i hans musik. Jag träffade Alex på "vår plats" och då insåg jag nog att jag inte ville kämpa mer för det skulle ändå inte hålla i slutänden. Jag och mina brudar började spendera mer tid tillsammans och skolan började.
                    
September: Jag la ner all ork jag fått under lovet till att försöka höja mina betyg och jag kände att det flöt på bra i skolan. Jag började i en ny dansgrupp och det var där jag träffade Alice för första gången och det klickade direkt. Isabell fyllde år och jag och tjejerna hade det hur mysigt som hellst.
                            
Oktober: Jag började prata mer med Adam och vi passade Milton tillsammans. Det var fint och gamla minnen började täckas över. Jag klippte mig och håret blev alldeles för kort så jag vägrade visa mig ute med håret nersläppt. Det började bli kallt men jag var lycklig ändå.
                        
November: Adam och jag fortsatte prata och jag trodde att jag höll på att bli kär. Han sov hos mig och det var mysigt tills vi vaknade. Ingen hörde av sig efter det men jag sket mer eller mindre i vilket. Vi hade uppsjungning i skolan och jag sjöng " Bubbly " det gick kanske inte super bra men det fanns nog dom som var sämre än mig ( den som sjöng före bland annat ). Någon som dock sjöng aningen bättre än mig var Lars Winnerbäck som jag såg i Karlskrona.
                        
December: And here we are... Ni kan nog själva räkna ut vad jag gjort om ni bara kikar runt lite. Jag hade fina sista dagar i skolan och kände att det verkligen behövdes ett lov. Fick mina betyg och glädjes över att ha jobbat upp mig till 245 poäng. Jag gick på bio med mina vänner men även med en nyfunnen kontakt, Erik. När snön kom blev jag ivrig och lycklig som ett litet barn och allt var bra igen.
                    

Postat av: Mummy

Fint skrivet! Du har haft ett blandat år om man så säger. Bra och dåligt. Men i höst har du skött dig exemplariskt ( I Hope) , skött din skola och allt.Fortsätt med det. Det kommer att passera många kärlekar vännen min och många tårar kommer att fällas innan du hittar rätt. Men den första kärleken glömmer man aldrig,han kommer alltid att ha en bit av ditt hjärta.

Önskar dig ett Gott Nytt År och all lycka i framtiden.

Puss mitt hjärta!

2009-12-31 @ 16:14:15


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...