JAG TROR JAG ÄR KÄR

                               
Håll tyst, vi finns inte mer, allt som jag sa igår står fast. Men en telefon är fel, kom hit och lägg dig ner, tala ut men försök, försök inte mer. Du måste gå när jag säger till, kom hit och stör mig när du vill. Jag älskar allt som vi gjort och jag säger bara gott om dig till mina vänner. Men kan du inte se att vi har tappat det som vi var berömda för. Du och jag finns inte mer.
/ Lasse Lindh, Du måste gå

Jag mötte dig när jag var slagen. Du slirade på din gamla cykel och sa att jag såg ut som att jag behövde räddas. Du sa,"Kom med mig så vinglar vi fram genom stan".
/ Lasse Lindh, Vingla fram genom stan

Tänk att vi ligger här du och jag i en tystnad vi inte valt. Vi som brukade vara så bra, vi som brukade vara allt. Håller hårt om hennes hals, jag kysser allt och gråter kallt. Jag säger inget men menar allt, jag är formlös och saknar färg.
/ Lasse Lindh, I en annan flicka

All din yta rann av och du var så djävla vacker då och allting som vi sa, kändes som ingen annan sagt före oss. Och så lät som allt kändes då känns det sällan nu och ibland så undrar jag var som hänt om jag ringt.
/ Lasse Lindh, F

Ditt hjärta måste gå sönder och sömnlösa nätter och tårar väntar. Ditt hjärta måste gå sönder och att blunda och ducka hjälper inte nu. Men efter regn kommer alltid sol och smärtan gör att du känner att du lever. För alla hjärtan måste gå sönder ibland.
/ Lasse Lindh, Ditt hjärta måste gå sönder

Dom sa vår kärlek var dömd att dö två vilsna själar som vi skulle aldrig finna nån ro men ingen har känt hur du slår som jag har. Du viskar nära att det känns som att alla kan se i ditt ansikte och på din kropp att du har blivit sårad och du vill aldrig, aldrig tillbaks dit igen. Men jag tänker inte låta vår kärlek bara försvinna som tårar i regn, dom tror dom vet men ingen vet vad vi vet. Och nu när du, nu när du har mig så förlorar du aldrig mig.
/ Lasse Lindh, Nu när du har mig förlorar du mig aldrig

Jag har varit så ensam så länge nu att jag byggt en skyhög mur runt mitt hjärta för ingen skulle någonsin få komma in. Men så kom du. Och jag har försökt kämpa emot. Men jag faller in i dig och ditt stora hjärta.
/ Lasse Lindh, Ditt stora hjärta

Under all denhär ytan finns nåt du aldrig kunde få se. För jag tänker gömma det för dig, det är mitt, bara mitt. Du gråter, jag gråter inte. Det är sånt du gör och jag inte gör. Fem enkla saker blir aldrig fem enkla saker mer. Så kom igen då, med allt du har och lappa ihop mej bäst du kan.
/ Lasse Lindh, Fem enkla saker

Jag trodde aldrig att jag skulle vara en sån som lämnade, sårade och smet. Det är en underlig känsla när man börjar hata sig själv, den smyger sig på, äter sig in. Och för varje synd man gör måste man göra en till.
/ Lasse Lindh, Regn faller

Flackande blick och lögner du snott. Jag kan alla tecken så kom igen ge mig vad du har. Vad hände vad hände vad hände vad hände med oss? Jag trodde jag äntligen hittat något jag kunde behålla. Men aldrig att jag låter dig glida igenom mitt hjärta för muren jag byggt runt det släpper inte ut nån. Och aldrig att jag låter dig glida igenom mitt hjärta för det är svart och kallt och fult utan dig.
/ Lasse Lindh, Göra slut-sången

Kom D kom R kom A. Kom K kom Y kom S och S. Kom D kom R kom A. Kom dra med mig in i ett hörn, kyss mig och ljug
och gör det så bra att jag verkligen tror dig.
/ Lasse Lindh, Kom K

Du kan få mig hur lätt som helst. I en värld som är så kall och hård som den här är en blöt mjuk kyss det enda jag begär. Du kan få mig hur lätt som helst. Det räcker med att jag är den förste som du tänker på, när du vaknar och känner dig ovanligt grå. Du kan få mig hur lätt som helst. Dölj världen från mig i dina lockar, kryp närmre och viska jag älskar dig så.
/ Lasse Lindh, Du kan få mig hur lätt som helst

När du gråtit dig torr, när du slagit dig blå och när du ramlat omkull. När känslan att ingen förstår dig är mer än du kan ta. Ligg då kvar, för det är okej att vara svag. Kom kampsång, kom kärlek till dom, som saknar nån om natten. Kom kampsång, kom längtan till dom, som tappat den på vägen. Kom kampsång, kom mod och passion till alla oss som ramlar och
famlar igenom livet på jakt efter något men inte vet vad.
/ Lasse Lindh, Kom kampsång

Svensk sommar tinar frusna själar och stackars satar som du och jag som tror och hoppas och tänker att nu så nu är det väl, äntligen våran tur att träffa nån som behandlar oss väl. Kyss mig ömt och brutalt sover sked håller hårt både morgon och kväll. Dom säger dom bästa är tagna men dom ljuger, dom ljuger för vi finns ju kvar. Och om dom bara gav oss chansen. Jag ger dig inte min morgon och inte min dag, du får nått så mycket bättre, du får hela djävla jag.Hela underbara, unika jag inte något så fjuttigt som en morgon och en dag.
/ Lasse Lindh, Svenska hjärtan

Jag har rotat fram gamla bilder i jakt på ett minne från en förlorad tid och längst ner i en kartong ligger vi på en strand på vår första semester. Du skrattar och kysser min hals och jag minns varför jag föll för dig varför jag alltid föll för dig. Radion spelar aldrig våran sång och det känns som tusen år sen dina ögon såg på mig som dom gjorde en gång och jag saknar våran sång.
/ Lasse Lindh, Radion spelar aldrig våran sång




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...