I spend all of my time thinking about YOU, and when I am not - I am thinking about CANDY.



Det är okej att vara en svullis, så länge man har en "Hello Kitty"-godisburk.

Det är höst, det är soligt, det är kallt, det är varmt, jag är hungrig, mitt rum är stökigt, det är torsdag.
Jag älskar torsdagar för det betyder att det snart är fredag, dagen då man har tid att träffa massa fina människor.
Och inte nog med det så är det exakt 100 dagar tills julafton!
Tiden går fort. 

Näe, nu ska jag äta god middag tillsammans med min pappa och resten av kvällen förblir en överraskning!
Hugs&Kisses


Postat av: Natalie -tecknar & fotograferar-

Svar// Åh vad kul!! Ska ge mina bästa tips eftersom att jag gjort det två gånger! :) Kanske blir en lång kommentar haha...



För det första behöver du ett töjsmycke som nummer 2 på min bild. Behöver dock inte vara böjt, utan det kan vara rakt! BARA den är näst intill så smal som ett örhänge längst ut ena spetsen och blir tjockare till den andra spetsen. (Sen när det läkt kan du tänka på ett smycke att ha i efteråt)



Sen ska du töja försiktigt och inte stressa fram, då kan man spräcka örat... Men följer du mina tips så klarar du dig! Töj INTE mer än 2 mm per månad. Man säger att ett vanligt hål i örat är mellan 0,8-1,0 mm. Så jag köpte ett smycke som är 3 på den tjockaste delen.



Helst ska du töja direkt efter att du duschat, då huden är mer töjbar och inte spricker så lätt. Så ta en riktigt varm dusch och skölj extra mycket på örat. :)



GLÖM INTE att tvätta av smycket ordentligt med tvål och vatten och därefter lite rengörings"sprit" som klorhexidin eller hur det stavas. Samma sak med hålet i örat, tvätta det med tvål och vatten, sen spriten. Kleta lite Helosan-salva på smycket så att det blir halt och massera en del Helosan på hålet så glider den igenom lättare!



Töj som sagt försiktigt och tryck in den lite i taget. Det kommer svida ganska mycket och blöda ytterst lite (kommer det mycket blod, var extra försiktig och töj långsammare). Töj helst från båda sidorna också så blir det ingen "utbuckling" på baksidan av hålet!



Sen är det bara att låta den sitta i och droppa några "sprit"droppar på fram-/baksidan av hålet i några dagar efter det. Glöm inte heller att skruva på smycket så den inte växer fast! Och när du känner att det inte gör lika ont så kan du ta ut den lite snabbt efter att du duschat och göra rent på samma sätt som innan du töjde.



Mycket text, men värt att läsa. Så slipper du infektioner som jag fick första gången. :) Hör av dig om du behöver fler tips eller om du får infektion så hjälper jag dig med hur du får bort det utan att ta bort töjen!



Kram

2011-09-17 @ 11:12:18
URL: http://nataliehakansson.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...